تاخت وتاز راکبان موتور و نقض حریم شهروندی در بانه!!!

رانندگی در پیاده روها ،حرکت خلاف جهت مسیر،حرکات نمایشی و مارپیچ ،تک چرخ زدن ،آلودگی صوتی و دودزا نمودن موتور در شهر از جمله مواردیست که از آنها سر میزند و مردم را به ستوه درآورده است.

رانندگی در پیاده روها ،حرکت خلاف جهت مسیر،حرکات نمایشی و مارپیچ ،تک چرخ زدن ،آلودگی صوتی و دودزا نمودن موتور در شهر از جمله مواردیست که از آنها سر میزند و مردم را به ستوه درآورده است.

به گـزارش هه نـگاو،

 نگاهی اجمالی به وضعیت رانندگی راکبین موتورسیکلت نشانگر این مورد است که ظاهراً‌ قوانین راهنمایی و رانندگی در خصوص ترافیک و عبور و مرور به هیچ عنوان برای عدە ای از موتورسواران بانەای تعریف نشده است و متاسفانه هر روزه شاهد اخبار ناگوار و جان از دست دادن یکی از آنها هستیم.
رانندگی در پیاده‌روها، حرکت خلاف جهت مسیر، حرکات نمایشی و مارپیچ، تک چرخ زدن، ایجاد آلودگی صوتی و دودزا نمودن موتور در شهر از جمله مواردی هستند که از آنها سر میزند و مردم را بە ستوه در آورده است.
در کنار این اعمال مغایر با قوانین راهنمایی ورانندگی متاسفانە اخیرا شاهد کاهش سن موتورسواران به زیر بیست سال هستیم و به یقین میتوان گفت که عدە ای از آنان حتی توانایی کنترل و تعادل این وسیله نقلیه را ندارند.جای تعجب است که نیروی انتظامی وعلی الخصوص راهنمایی ورانندگی اجازه داده است در خیابان‌ها و کوچه‌های شهر، موتورسوران بی‌قانون جولان دهند، هنجارشکنی و قانون گریزی های  چشمگیری که از عده ای از راکبین سر میزند از سویی توانسته موتورسیکلت را به وسیله ای بسیار خطرناک و مرگ‌بار تبدیل کند واز سویی دیگر موجب نقض حریم شهروندان و عابران پیاده شود واین معضل در شهر بانه کاملا محرز و ملموس است.
هر چنددر امورات و ترددهای روزانه شاهد رایج شدن حداکثری بکارگیری موتورسیکلت بە عنوان یک وسیلە نقلیە هستیم اما متاسفانه راکبین موتورسیکلت بیشترین نقش را در وقوع سوانح رانندگی دارند.
نکته قابل توجه در این خصوص عملکرد مثبت فرمانده نیروی انتظامی بانه و تعامل ومدارا با تمامی اقشار جامعه ست که امری ستودنیست و توانسته مایه رضایتمندی شهروندان را به دنبال داشته باشد اما عده ای از این مدارا وبا نرمی رفتار کردن سؤبرداشت نموده و هم در تردد روزانه مایه اذیت وآزار شهروندان میشوند وهم سیاه پوش شدن خانواده هایشان را به  ارمغان می آورند.
در پایان باید اذعان نمود که والدین باید بیشترین کنترل را برفرزندان خویش داشته باشند و نقش اصلی را در حل این معضل بازی می کنند ولی  بنابر درخواست عده زیادی از شهروندان بانه ای خواهشمندیم  نیروی انتظامی بالفور برای این مشکل  چاره ای اندیشیده تا شاهد وقوع حوادث ناگوار و جان ازدست دادن نوجوانان وجوانان در این شهر نباشیم.